14 Ekim 2015 Çarşamba

Hava Yolculuğu

Hepimiz zaman zaman yolculuk yapıyoruz... Zaman zaman uçaklarda kedi köpek taşındığını, tekerlekli sandalye ile ya da hamile yolcu geldiğini görmüşsünüzdür. Peki sizce bunların herhangi bir sınırlaması var mıdır? İşte sizlere bir kaç örnek uygulama...




Öncelikle burada yazılan hiçbir bilginin, hiçbir havayolunu bağlamadığını sadece genel bir bilgi olarak yazdığımı paylaşmak isterim.

Evcil hayvanınızla yolculuk edecekseniz, önceden bunu havayolu şirketine bildirmeniz gerekmekte. Çünkü uçakta taşınacak evcil hayvan sayısı sınırlı. Uçakta birden fazla evcil hayvan varsa aralarında en az 5 sıra olacak şekilde oturma planı yapılmalı.

Taşınacak evcil hayvan, yandaki resimde görülen kutulara benzer kutularda (boyutları max 45 x 35 x 23 cm) ve toplamda 6 kg'yu geçmeyecek şekilde olmalı.

Görme özürlü vatandaşlara eşlik eden, özel eğitimli köpekler ise bu koşullardan ayrı değerlendirilmekte.

Tehlikeli olarak değerlendirilebilecek Pit Bull, Doberman gibi köpek türlerinin yolcularla birlikte kabinde değil; uçağın alt tarafında bulunan kargo kompartmanında uçmasına izin veriliyor...

Allah korusun, bir yakınınız vefat etti ve onun cansız bedenini uçakla taşıyabilmeniz mümkün. Bu tür özel yükler de yiyecek ve canlı hayvanlardan farklı kargo kompartmanlarında taşınmaları gerekiyor...

Eğer herhangi bir hastalığınız varsa, son 10 gün içerisinde doktordan alınmış ve "uçuşa mani yoktur" gibi bir raporunuz olmalı. Tabii bu rapor, her türlü hastalık için geçerli değil. Kızamık, boğmaca, kolera vb gibi hastalıklarda; ameliyat sonrasında gibi durumlarda istenmekte.

Eğer hamile iseniz raporunuzun son 7 gün içerisinde verilmiş olması istenmekte. Hamileliğinizin ilk 27 haftasında zaten sizlerden bir rapor istenmemekte. Eğer ikiz bekliyorsanız 28-31 hafta arasında, tek bebek bekliyorsanız 28-35 hafta arasında doktor raporuyla uçabilirsiniz. Bu tarihlerden sonra ise, uçmanıza izin verilmemekte.

Tekerlekli sandalyeli yolcular için, eğer kendi tekerlekli sandalyesi varsa ve bu tekerlekli sandalye pilli ise; pilleri tekerlekli sandalyeden ayırarak uçağın kargo bölümüne alınır ve uçuştan sonra sahibine teslim edilir.

Yaşlı ya da yürüme zorluğu çeken yolcular, bilet alırken ya da check-in sırasında tekerlekli sandalye isteğinde bulunabilir. Yürüme konusundaki sıkıntısına göre eğer gerekirse yolcu check-in'den; uçakta oturacağı koltuğa kadar refaket edilerek tek başına seyahat etmesi sağlanır.

2 yorum:

  1. Thailand da başımıza gelen ve istanbulda noktalanan bir olayı anlatayım... Bangkok Suvarnabhumi havaalanında bir yolcumuz vardı... ama ayağını burada kırmıştı. önceden belli olan bir durum değildi. Emirates check in deki kıza söyledik hemen havaalanının tekerlekli sandalye ve bir görevli verdiler bize ama istanbula ulaşınca ne olacak bilemeyiz dediler... Vip kapısından beklenmeden görevli yardımıyla alındı ve uçakta çok yardımcı olmuşlar... ama tekerlekli sandalye bizim olmadığı için istanbul Atatürk havalimanında sorun yaşamış, önceden haber vermemiz gerekiyormuş... daha sonra hangi pilot olduğunu bilmiyorum ama Kaptan pilot olduğunu söyledikleri pilot (Türk) yardımıyla zor olsada bir tekerlekli sandalye ayarlanıp hasta çıkartıldı ama bunun için 20 dakika harcanmış... Önceden havalimanına haber vermemiz gerektiğini bilmiyorduk... Bangkokta bu kadar kolay olan işler neden istanbulda bu kadar zora bağlanıyor bilemedim...
    Bilgiler için teşekkürler...

    Nif (•̪●)

    YanıtlaSil
  2. Genelde bunun şirket tarafından, istanbul'a bildirilmesi gerekiyor. Şirket bildirmez ise, iniş öncesinde kokpit ekibi tarafından (mümkün olursa) yer hizmetleri birimiyle temasa geçmesi gerekir. Ama bazen başınıza gelen olay gibi sorunlar olabiliyor. Hoş bişey değil ama ne yazık ki zaman zaman karşılaşılabilen olaylar...

    YanıtlaSil